torstai 16. huhtikuuta 2015

2# Sairaan Nopee ja SM-kisat

Päivät ovat (liian) pitkään kestäneen kouluhössötyksen jälkeen menneet yhä enemmän kepparijutuissa, lähinnä siis ommellessa. Näin SM-kisoissa monia tosi näyttäviä hepsuja, joista sain itsekin vähän potkua hevosten tekoon. Lopputuloksena oli yksi suomenhevostamma ja yksi vielä keskeneräinen sporttipolle.


Nimekseen tämä karvaturri sai Windnan Sairaan Nopee, ihan vaan koska en tiedä. Kutsun silti lähinnä Noraksi, mutta hei, mä aion tehdä tälle vielä liekkikorvahuput ja vaikka vielä karjalaloimen että pysytään teemassa! Ja miten ois kaupan päälle sairaan nopeet lasit. Olis ihan huippu, ainoa vaan että rikonko mä lakia mainostaessani keppihevoseni loimessa iloliemiä. Hmm.

Toinen hepsu olis ihan varmasti jo valmis, mikäli en haluais siitä päistärikköä ja tuskailis sen takia valkosten pastelliliitujen kanssa. Pari päivää oon juossut kaupungilla sitä ettimässä - turhaan. Tänään mä ostin kuitenkin kokonaisen setin niitä liituja, koska muillekin väreille vois olla tarvetta välillä. Huonosti ajateltu, typerä minä, ei se valkonen kuitenkaan mun heppaan tarrannut. Ei ollut ihan optimaalisia liituja keppihevosen "värittelyyn". Kellään mitään ehdotuksia siis, mistä sais pehmeitä valkosia pastelliliituja, jotka tarrais fleeceen hieman paremmin kuin ei yhtään?
Jotenkin muutenkin tää hepanteko on ollut köykästä, multa on varmaan 666 vuotta sitten tilattu tilari ja vieläkään en oo löytänyt tarvittavaa kangasta siihen.

SM-kisoista mainittuani voisin toki niistäkin kertoa sen verran, kun vain mieleen juolahtaa. Päivänä se oli ihan kiva, tosin itse olin vähän stressaantunut jatkuvasti ja sairasteluni takia mennyt ääneni tappoi kurkun ja puhekyvyn melkeinpä lopullisesti. Tosi mukava ilmapiiri, ihmiset oli ihan törkeen ihania kun tuli moikkaamaan! Vähän kuitenkin harmitti, kun paikalta ei saanut järin halvalla tai ilman tunnin jonotusta ruokaa, joten ruokailut siltä päivältä sijoittuivat sitten iltaan, kun lähdettiin ajamaan takaisin kotiin. Myös kisat muuttuivat pituutensa vuoksi puuduttaviksi; ensimmäiset neljä tuntia oli vielä ihan okei, kun oli vähän tekemistäkin, mutta sen jälkeen aika kului lähinnä odottamalla. Koulutuomarin ratkaisu sijoituksista hämmensi, kentän pohjakin yllätti, ihmismäärä ja hulina häiritsi. Oli se kenttä sentään - onneksi - iso. Ja vuoden 2014 SM-kisat skipanneena yllätyin tosi paljon siitä, miten keppihevosharrastajien taso on noussut ihan huikeesti koulussa! Kaikista on tullut yhtään vähättelemättä entistä parempia, joten mä taidan kankeesti töpsötellä tästedes muiden perässä, ei huhhuh. En räpsinyt oikeastaan mistään muusta kuin Rigtanin esteradasta kuvia, vain sen verran olin hereillä.



.. Unohduttuani katsomaan kissavideoita, jätän tämän postauksen tähän.

2 kommenttia:

  1. Heeei kavru koitas öljypastelliliituj ! Mul ainaki toimii ok noi on jotai kakkoja varmaan en tiiä mite ne kunnolliset toimii mut pitäs niittenki olla pehmeit ja hyvi levittyvii !

    Mut yeye en tainnu viel sanoo missää et awesome et oot ainaki osittai takas kuviois 8)) ++ karjaloimi ois iha 5/5.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauheesti oon kuullut noist öljypastelleist mut aina oon jotenki sivuuttanu koko jutun! Pitää kai kokeilla siis seuraavana, ja jee kivaa et tykkäät et oon vähä takas, eiköhän siis karjalaloimi sen kunniaksi. >:)

      Poista